۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۳۰۳۹۸
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

برگزاری نخستین جلسه کرسی نظریه پردازی در آمل| تأسیس کانون های علمی در مدارس

برگزاری نخستین جلسه کرسی نظریه پردازی در آمل| تأسیس کانون های علمی در مدارس
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین جلسه کرسی نظریه پردازی در موضوع عرفان اسلامی در مؤسسه تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز فراخوان پنجمین دوره جشنواره استانی علامه حلی گفت: تقویت بعد کمی و کیفی آثار ارسالی، مهم ترین هدف ما در دوره جدید است.
 
وی از شناسایی طلاب نخبه مدارس علمیه به منظور سوق دادن آنها به سمت برنامه های پژوهشی خبر داد و افزود: طلاب نخبه مدارس علمیه به همراه یک استاد راهنما می توانند در جشنواره استانی علامه حلی به ارائه آثار بپردازند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده ادامه داد: به مدارسی که دارای ظرفیت علمی بالایی هستند تأکید کردیم طلاب نخبه را شناسایی کنند و با بهره گیری از ظرفیت استاد راهنما و تعیین موضوع پیشنهادی به خلق آثار علمی جهت ارسال به جشنواره علامه حلی بپردازند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری نخستین نشست شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه در استان اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما این است برخی از این رشته ها نظیر تفسیر، کلام اسلامی، فقه، تاریخ، حدیث و اصول فقه را با توجه به ظرفیت علمی که داریم در استان تأسیس کنیم.
 
وی، برگزاری نشست های تخصصی علمی، جلسات نقد کتاب و همچنین آمایش اساتید رشته های مختلف را از جمله وظایف و برنامه های انجمن های علمی در حوزه دانست و افزود: شناسایی اساتید وظرفیت های موجود به همراه نهادینه کردن اهمیت این رشته ها در مدارس ضروری است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که در حال حاضر چندین رشته تخصصی در سطح مدارس علمیه فعال است و به زودی رشته های جدیدی نیز در استان فعال خواهد شد، گفت: آمایش اساتید در رشته های مختلف از جمله وظایف مهم انجمن های علمی است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری برای اخذ مجوز برپایی جلسات دفاعیه سطح سه و چهار در استان خبر داد و افزود: اگر ظرفیت ها بشناسیم به طور حتم می توانیم از توان اساتید مجرب رشته های مختلف در بحث استاد راهنما و مشاور بهره گیریم.
 
وی در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری نخستین جلسه کرسی نظریه پردازی در موضوع عرفان اسلامی در مؤسسه تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد و گفت: این جلسه با حضور اساتید برجسته این رشته تخصصی برگزار شد که ادامه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین از تقویت برگزاری جلسات آزاد اندیشی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و بیان داشت: این گونه جلسات با توجه به ظرفیت و توانمندی که مدارس علمیه دارند برگزار خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت گسترش و تقویت نشست های علمی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: تقویت این گونه نشست ها به طور حتم موجب خارج شدن طلاب از رخوت و ایستایی خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس کانون های علمی در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: این کانون ها در رشته های مختلف و با توجه به ظرفیت مدارس علمیه تشکیل خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که این کانون ها به مرور در سطح مدارس علمیه تأسیس خواهند شد، بیان داشت: پیش بینی ما این است که در هر مدرسه ای حداقل دو کانون بتوانیم تشکیل دهیم تا گسترش پیدا کند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، حضور استاد در کنار طلاب را از جمله مزیت های کانون های علمی درسطح مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: این کانون ها فرصت خوبی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی به صورت فردی و گروهی است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات